Kembali ke Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeanne-Marie Croix - WaarBenJij.nu Kembali ke Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeanne-Marie Croix - WaarBenJij.nu

Kembali ke Bali

Door: Jeanne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Jeanne-Marie

06 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

‘Terugkomen naar Bali’ betekent dat, rare zin eigenlijk. Kembali dari Bali is beter (terugkomen uit Bali), maar dit staat gewoon leuker. Tot zover ‘wat en hoe in het Indonesisch’.

We zijn dus alweer terug uit Bali! (of hadden jullie dat al door) Het was een erg geslaagde trip, ondanks de vele regen. Een paar dagen in Nusa Dua heeft het gehoost, niet normaal en heel irritant. We zaten in het Novotel met een prachtig zwembad en de kids gingen er wel gewoon in, ondanks de regen. Maar echt lekker was het niet, qua temperatuur. Wat wel weer leuk was, was dat onze 2-slaapkamer appartementen waren ge-upgrade naar een penthouse. Met Petri en Mikel, de kids en ibu Titi zaten wij samen dus in een megagroot appartement op de bovenste verdieping. En ook Pieter en Rian kregen een upgrade, naar een 2-kamer appartement op de begane grond met een eigen zwembad in de achtertuin. We hebben de dagen in Nusa Dua opgevuld met leuke activiteiten, zo zijn de grote kids met een echte onderzeeboot langs een rif aan de oostkust van Bali gevaren en zijn Julie en Cato met hun vader een dag naar de Waterbom geweest (en konden Petri en ik ineens een dag winkelen! How nice!). Naar het turtle-island gevaren, eten in Ku De Ta uiteraard en naar het schelpenmuseum in Kuta.

Na vijf dagen Nusa Dua (waarvan 2,5 dag met regen dus) vertrokken we naar Lembongan, een klein eilandje voor de kust van Sanur. Daar sliepen we in het Hyatt, maar dan geschreven als Hai Hut, hutjes op het strand. Het was werkelijk idyllisch prachtig en we hebben alleen maar zon gehad. We hebben gesnorkeld, op de bananenboot gezeten, in het zwembad gezwommen, schelpen gezocht, van de zonsondergang genoten... een heerlijk eiland om echt tot rust te komen en van een schitterende turquoise zee te genieten.

En toen waren we weer terug in Jakarta. Op zaterdag vertrokken Pieter, Rian en Joshua naar Nederland, hun vakantie zat er na 3 weken op. Petri, Mikel, Roger en ik zijn zaterdagavond naar de BATS geweest, de lounge bar/disco in de basement van het Shangri-La Hotel. Ze wilden het uitgaansleven van Jakarta wel eens zien, dus we hebben lekker de hele avond gedanst en naar de animeermeisjes met oudere blanke mannen gekeken. Zondag naar de ISCI, even lekker chillen. Op maandag zijn we naar Taman Safari geweest, altijd leuk tussen de wilde dieren. Dinsdag naar een grote shoppingmall met veel speelmogelijkheden voor kids (interactieve klimwand en een soort minipretpark). Woensdag Jamu, met massages voor de kids en ‘s middags bowlen. Donderdag naar BSD Water Ocean, een waterpark met allerlei glijbanen. ‘s Avonds nog even een biertje gedronken in EP (Eastern Promiss) en nu is het alweer vrijdag. Vanochtend is de familie Israël-de la Croix vertrokken naar Bandung met de trein, waar ze tot en met maandag blijven. Maandag begint voor Julie en Cato alweer het nieuwe schooljaar... pffff! Volgende week donderdag gaan we echter nog met z’n allen een weekend naar Singapore... dus er zit nog wat in ‘t vat. Jullie horen het wel!

• 08 Augustus 2010 - 18:04

Opa:

Julie en Cato veel succes en plezier in het nieuwe schooljaar en een dikke kus van Opa en Oma knippen groetjes J M bedankt voor de leuke stukjes Roger houw je taai douwi