Novartis familiedag en andere leuke dingen... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeanne-Marie Croix - WaarBenJij.nu Novartis familiedag en andere leuke dingen... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeanne-Marie Croix - WaarBenJij.nu

Novartis familiedag en andere leuke dingen...

Door: Jeanne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Jeanne-Marie

22 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Weet je nog van vorig jaar, die succesvolle Novartis familiedag waarbij de Novartis Royal Family :) een uur te laat kwam? Nou, die dag was er dus twee weken geleden op zaterdag weer. En we waren op tijd! En LEUK dat het was.... dus. Grootst aangekondigd worden we bij aankomst (applaus!), bij elk spelletje wordt ofwel ‘Mister Roger! Mister Roger!’ of ‘Missus Roger! Missus Roger!’ geroepen (altijd fijn; op mijn verblijfsvergunning staat HOUSEWIFE in hoofdletters dus en op zo’n feestje heb ik niet eens een naam!). Maar goed; bij 35 graden lekker spelletjes gedaan in een park (Mekarsari) en toen snel weer naar huis.

School begon weer op maandag 9 augustus en Julie heeft een leuke nieuwe juf dit jaar, juf Femke en Cato nog altijd haar lieve juf Esther. Op woensdag zijn Valentijn, Madelief en Josefien ook een dag naar school geweest, groep 7 en 8 is hier ook een combinatieklas dus ze zaten gezellig met z’n drieën in de klas. Ze hadden gymles en mochten aan het eind van de dag een presentatie geven over Nederland. Leuk hoor!

Op donderdag gingen we voor een lang weekend naar Singapore. Daar zijn we ‘s avonds gelijk naar de Night Safari in de zoo geweest, altijd een succes. De volgende dag met de hop-on hop-off bus naar Little India, jammer genoeg hopte de bus niet echt op schema. We hebben lang staan wachten en hij reed ons zelfs een keer straal voorbij! Mikel nog rennen... maar het mocht niet baten. Stennis geschopt bij de counter en toen nog een gratis ritje naar Sentosa Island gekregen, dat wilden we graag, dus dat kwam goed uit. Daar nog naar het Sea Aquarium, gegeten bij the Wave House aan het strand, waar je kunt kijken naar twee kunstgolven waar golfsurfers zolang mogelijk op proberen te golfsurfen... hilarische valpartijen zie je dan. Daarna nog naar Songs of the Sea, een spectaculaire licht/vuur/lasershow op het strand en toen was het zeker alweer bedtijd. Zaterdag naar het Science Centre geweest, naar een film in zo’n IMAX bioscoop (180 graden view), Forces of Nature of zoiets. Over tornado’s en aardbevingen, Valentijn vond het prachtig. Het Science Centre zelf is erg leuk ook voor de kinderen. ‘s Middags naar het Raffles Hotel voor de High Tea en daarna lekker naar de Boat Quay en Clark Quay gewandeld. Daar nog even met een bootje gevaren, gegeten en toen was het alweer ruim bedtijd. Op zondag vlogen we op tijd weer terug. Een druk, maar erg leuk weekend!

Zondagmiddag na aankomst zijn we rechtstreeks doorgereden naar FX shoppingmall in Jakarta, waar ze een glijbaan hebben van de 7e naar de 1e verdieping (6 verdiepingen naar beneden dus). Daar zijn Mikel en de drie kids vanaf gegaan, ze vonden het super! En Julie en Cato vonden het jammer dat ze nog te klein waren. Daarna eten bij Marzano, waar de kinderen zelf hun pizza mogen bakken (behalve Josefien, want die nam spaghetti).

Dinsdag was een vrije dag vanwege de ‘onafhankelijksdag’, 17 augustus 1945 uitgeroepen door Soekarno, de bevrijdingsdag van de Nederlanders zeg maar... :) Gelukkig lijkt iedereen dat vergeten te zijn en kun je als Nederlander die dag gewoon de straat op. Dan zijn overal straatspelletjes normaal gesproken, in de kampungs enzo, maar aangezien het dit jaar middenin de ramadan valt (die is woensdag 11 augustus begonnen) werd het niet zo uitbundig gevierd. We hebben dus lekker de dag geluierd en Mikel, Petri, Roger en ik zijn ‘s avonds met z’n vieren gaan afscheidseten. We raakten net gewend aan onze ‘wooncommune’ en nu zijn ze alweer in Nederland! Maar het was erg gezellig en een hele afwisselende vakantie.

Ondertussen regent het hier nog steeds, bijna elke dag ‘s middags, het is echt geen ‘musim hujan’ (regenseizoen) meer, maar het begint te lijken op een ‘tahun hujan’ (regenjaar)! Ons zwembad is bijna overgestroomd laatst en straten staan regelmatig helemaal onder water (banjir). Gekkenhuis. Maar het is nog steeds 35 graden hier hoor, dus maken jullie je vooral geen zorgen. En zondag over twee weken gaan we alweer naar Hong Kong / Macau voor een week. Ach ja, je moet toch wat he.

Sampai jumpa lagi!