Nederland... OH NEDERLAND!!! - Reisverslag uit Santpoort-Zuid, Nederland van Jeanne-Marie Croix - WaarBenJij.nu Nederland... OH NEDERLAND!!! - Reisverslag uit Santpoort-Zuid, Nederland van Jeanne-Marie Croix - WaarBenJij.nu

Nederland... OH NEDERLAND!!!

Door: Jeanne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Jeanne-Marie

14 Juli 2010 | Nederland, Santpoort-Zuid

Geen wereldkampioen dus. Wat een deceptie, na een zinderend spannende wedstrijd van 120 minuten. Wij waren nog wel in onze bavaria-jurkjes naar de Nederlandse kroeg (Eastern Promiss, Kemang) getogen, om onze jongens te bewonderen. En dat terwijl we net aangekomen waren in Jakarta! Om 21.00 uur landde ons vliegtuig, met daarin Petri, Mikel, Valentijn, Madelief, Josefien, (zus, man + kids) Rian, Pieter, Joshua, (vrienden + kid) en Julie, Cato en ik. Een gezellige drukte! De reis verliep voorspoedig, we moesten alleen wat later opstijgen in verband met de storm die over Schiphol raaste. Maar goed, we zijn er dus, op de eerste dag lag om 13.00 iedereen nog te slapen... alleen die arme Roger moest alweer om 08.00 uur werken.

En wat hebben we weer genoten van Nederland!!! De WK wedstrijden waren daar ook veel leuker, op de een of andere manier :). We hebben ons ongans gevroten (broodjes haring, kaassouflés, filet américain, poffertjes, gegrild gehakt, noem maar op) en alleen maar plezier gemaakt met family & friends. Dank voor de logeerpartijen opa’s en oma’s, oom en tante, Bas en Sacha, Judith, Carolien en Rolf, Jolanda en Herbert en Jacqueline en Marcus, jullie waren fantastische ibu’s :). En iedereen die we gezien en gesproken hebben: dank voor de gezelligheid! Op vrijdag 2 juli werd Cato vijf jaar, wat we met 36 graden en een voetbalwedstrijd met een klein, leuk gezelschap hebben gevierd. En in drie weken hebben Julie en Cato al hun vriendjes en vriendinnetjes weer uitgebreid kunnen begroeten, zie foto’s. Verder heb ik de halve albert heijn in tassen vervoerd (ging met 2 weekendtassen heen, met 4 terug) om de komende periode tot de Kerst uit te zingen... Haha, nee hoor, het is ook wel weer heerlijk om thuis te zijn en van de tropen te genieten.

Helaas regent het hier nog steeds (Hoezo climate change? Hoezo opwarming van de aarde? Het complete regenseizoen is dit jaar drie maanden opgeschoven!). Maar dat drukt uiteraard onze pret niet om leuke dingen te doen. Op dag 1 (middag 1, eigenlijk) zijn we naar een luxe shopping mall geweest, waar de bezoekers gelijk met hun voeten in de fish spa gingen zitten. Later de kinderen ook, hilariteit alom. ‘s Avonds gegeten bij Raja Rasa, een lekker Indonesisch restaurant, om 23.00 uur waren we thuis, dus iedereen kon iets vroeger dan de dag ervoor (05.00 uur!) naar bed. Gisteren met alle volwassenen naar Jamu Spa, voor massages, wax, cream bath en pedicure, de kids ondertussen naar een indoor playground. Geluncht, boodschappen gedaan, gezwommen, gegeten en toen was ook deze dag weer om. Nog vroeger naar bed, maar helaas toch een jetlag nacht voor de meeste kids. En vanmorgen (woensdag) zijn de gasten op tour door Glodok, de Chinese Wijk. Morgen vertrekken ze voor vijf dagen Jogyakarta en hebben Roger en ik even een lekker rustig weekend.

Jullie horen het nog wel!