Papa, Liesbeth en tennis - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeanne-Marie Croix - WaarBenJij.nu Papa, Liesbeth en tennis - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeanne-Marie Croix - WaarBenJij.nu

Papa, Liesbeth en tennis

Door: Jeanne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Jeanne-Marie

26 Juni 2012 | Singapore, Singapore

De afgelopen weken stonden met name in het teken van: tennis. En ik kan het niet eens goed! Desalniettemin blijft het een leuke sport met leuke spelletjes en Roger kan het (zonder les) wel goed (irritant!), dus vandaar dat we ons toch maar hadden ingeschreven voor de club kampioenschappen op de Hollandse Club. Na het eerste beginnerstoernooi leek me dat wel een leuk vervolg, maar helaas werden mijn dubbelpartner Richt-Jildou en ik er in drie rondes uit geslagen. Roger haalde natuurlijk wel weer de finale in zijn poule, maar kon die uiteindelijk tegen twee jonge jochies niet winnen. Wel een leuke manier om weer wat nieuwe mensen te leren kennen en in de hitte toch sportief bezig te zijn.

En dit was dus nog maar het begin van een intensieve tennisperiode, want op de donderdag erna (24 mei, sorry, loop een beetje achter met de weblog!) kwamen mijn vader (opa Herman) en zijn vrouw Liesbeth aan voor een vakantie van 10 dagen in Singapore. En als we het over fanatiek tennissen hebben… dan ben je bij hen aan het goede adres! We hebben een aantal keer op de baan gestaan met z’n vieren, mix dubbel Herman en Liesbeth (allebei goed) tegen Roger (heel goed) en mij (matig) en dat ging leuk gelijk op! In totaal hebben we iets van vier sets gespeeld en dat was steeds 7-5, 7-6 of 6-4, dus erg leuke wedstrijden. En vooral die jonge vader van mij (70!) is onvermoeibaar, zelfs in deze hitte! Petje af hoor!

Op zondag was er een afscheidsuitje georganiseerd door de familie Schram (vader Paul, moeder Marion, zoon Bart en dochters Maaike en Puck). Zij hebben Singapore inmiddels verlaten om weer in Nederland te gaan wonen. Julie is even oud als Maaike (die zit in de andere groep 5) en Puck zit bij Cato in de klas. We hebben deze familie leren kennen in Berwang, Oostenrijk, tijdens wintersport twee jaar geleden. Heel toevallig! En in Singapore gingen we veel met elkaar om. En aangezien zij gingen verhuizen, hadden ze bij de Wave House op Sentosa een ‘golfbaan’ gehuurd, waar je op een kunstmatige golf kunt boogie boarden. En dat was me een succes! Er waren zo’n tien kinderen en ze gingen om de beurt en de hilariteit was groot. Voor mijn vader en Liesbeth was dit een mooie kans om Sentosa te zien, waar we met de monorail naar toe zijn gegaan.

Maandag was er gewoon weer school en konden wij dus Singapore gaan verkennen. Met name Chinatown en de Arabische wijk zijn erg leuk om te bezoeken natuurlijk, maar ook het uitzicht op Marina Bay Sands. En eten bij de hawkers natuurlijk. Opa Herman en Liesbeth vonden het ook erg leuk om zelf door Singapore te reizen met de bus en metro. En op donderdag was het voor Julie groot feest: het kamp van groep 5! Jaja, de HSL maakt er een feest van hoor, voor de kindjes. Groep 5 mag een dag op school slapen als kamp en gaat dan ook twee dagen leuke dingen doen. Groep 6 gaat op kamp naar Sentosa (1 nacht), groep 7 ging op kamp naar Bintan 3 dagen (Indonesisch eiland, ligt voor de kust van Singapore) en Groep 8 naar Tioman 5 dagen (eiland voor de kust van Maleisië ). Toe maar!

Hoe dan ook: Julie was helemaal hyper en had er natuurlijk heel veel zin in! Op donderdag was er een fotospeurtocht georganiseerd voor de beide groepen 5, waarna ze naar Sentosa gingen om de Climb Max te doen. Dat is een parcours hoog in de lucht, over touwen, schommels, smalle planken etc heenlopen terwijl je gezekerd bent in een harnas. Doodeng! Gelukkig kon ik erbij zijn om foto’s te maken, wel gaaf om te zien. Er zijn drie niveaus en Julie doet natuurlijk zonder blikken of blozen het hoogste niveau; een flink eind boven de boomtoppen uit. Hierna gingen de kinderen zelf koken in de keuken van de school, daarna disco en daarna dus slapen (zogenaamd! Volgens Julie is het 4 uur ’s morgens geworden…). Op vrijdag zwemmen bij de Swiss Club (ligt achter de school) en vrijdagmiddag konden ze gewoon weer opgehaald worden. En Julie ging nota bene pas om 19.30 uur naar bed, wat een bikkel!

Zaterdagochtend zijn we naar de East Coast gegaan, waar je kunt midget golfen op een baan waarbij heel Singapore in het miniatuur is nagebouwd. Heel leuk! ’s Middags naar de Hollandse Club, om een beetje met de kinderen en vrienden Ingrid en Rogier (en hun kids) te tennissen. ’s Avonds uit eten bij het Indiase restaurant Our Village, op de rooftop bij Boat Quay. Altijd en succes, heerlijk eten en prachtig zitten daar, met een fenomenaal uitzicht op het business district. En zondag was het laatste hockey toernooi voor de meiden, dus vroeg uit de veren. Erg leuk georganiseerd was het toernooi en ook erg leuk om te zien dat met name Cato het hockeyen al goed onder de knie heeft! Ze is er niet bang van, knalt erin met haar hockeystick en wint zo menig duel. Met als gevolg dat haar team ook nog eens kampioen werd! Dus een beker mee naar huis en Julie een mooie medaille voor de derde plek, zeker niet slecht in haar categorie.

En zo vliegen de weken voorbij. Op maandag vlogen opa Herman en Liesbeth alweer naar huis, na volgens mij een hele leuke en veelzijdige vakantie in Singapore. Bye bye lieve opa en Liesbeth, het was heel gezellig!! En op vrijdag was alweer het tweede Beginners Tennis Toss 2012 op de Hollandse Club, door Bregje en mijzelf georganiseerd. En weer was het een succes en rara hoe kan het: ik werd nog kampioen ook!! Dat kan ik van het tennistoernooi op zaterdag voor de kinderen niet zeggen; zij wonnen geen wedstrijd. Maar meedoen is belangrijker dan winnen, nietwaar?! (Cato denkt daar anders over…)

Inmiddels zijn oma Noor en opa Snor ook al hier op vakantie geweest en hebben we een heerlijk lang weekend Bali achter de rug, maar daarover de volgende keer meer… Heb ik in ieder geval alweer een stukje achterstand ingehaald. See you later lah!

• 26 Juni 2012 - 07:08

Wendies:

Meedoen belangrijker dan winnen ..... hahahha laat me niet lachen;-)

• 27 Juni 2012 - 18:30

Herman En Liesbeth:

Het was zonder twijfel een bijzonder leuke, hernieuwde kennismaking met Singapore. Maar wat is het daar ongezond warm. Dat zie je niet op de foto's maar elke dag weer zat je in je beperkte garderobe te zoeken naar lichte kleding.
    JM en Roger en zeker de meisjes Julie en Cato schijnen weinig last te hebben van de hitte. Terwijl wij na 3 minuten tennissen bij avondlicht al kletsnat waren, sporten de kleinkinderen in de volle zon alsof het niets was.
    Nou Jeanne kan een heel leuk balletje slaan. Een leep balletje wel te verstaan. Diep en geplaatst of een korte dropshot vlak achter het net. Van wie zou ze dat hebben.
    En mijn schoonzoon, meer een voetballer, rent als een hazewind en slaat de ballen nog snoeihard en geplaatst. Gelukkig startte zijn tegenoffensief één keer te laat en wonnen ouwe Liz en ik een set van de jeugd. En dat met geleende stokoude rackets en tennisballen zwaar van het vocht....

Maar het was erg gezellig op de Hollandse club en ook goed om wat calorieën kwijt te raken.
    JM kent inmiddels alle belangrijke plekken in Singapore en heeft ons daar in hun grote auto heen gereden. Later zijn Liz en ik ook zelf met bus en metro op stap gegaan. China town, de arabische wijk , Marina Bay Sands, Raffles Place en - Hotel, Botanic Gardens zijn plekken waar veel te zien is. De grote, mooie hollandse school met zo'n 400 kinderen hebben we een paar keer bezocht, leraressen gesproken en andere ex-pats. Allemaal leuke mensen die het daar prima naar de zin hebben. Ja zo'n leventje is wel voor een paar jaar uit te houden!

Bedankt Jeanne en Roger voor de gezellige tijd en alles wat jullie voor ons hebben gedaan. Het was geweldig.