Singapore - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeanne-Marie Croix - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeanne-Marie Croix - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Jeanne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Jeanne-Marie

02 September 2009 | Indonesië, Batavia

LP: Singapore is in fact one of the most enjoyable cities in Southeast Asia. As you zoom in from one of the world's best airports along the lushly tree-shaded expressway or on the zippy MRT train line, you'll quickly realise this is no traffic-snarled Bangkok. And as you stroll through the fashion emporiums of Orchard Rd, poke around antique shops in Chinatown or take a walk around one of the dozens of beautiful city parks, you'll know the city bears no comparison to crime- and poverty-ridden Manila or Jakarta.

Geen woord teveel gezegd.

Wat was het heeeeeeeeeeerlijk in Singapore. We (Ingrid, Louise, Celesta en ik) hebben er van donderdagavond t/m zondagmiddag doorgebracht, dankzij Coen (de man van Ingrid) in lekkere luxe kamers van het Shangri-La hotel. En wat hebben we allemaal gedaan:
- de eerste avond geborreld in de bar van het hotel met mannen van Friese Vlag Jakarta, die toevallig ook in hetzelfde hotel zaten
- vrijdag met de hop-on-hop-off bus een beetje sightseeing, uitgestapt in Chinatown (markt, museum, banyak jalan-jalan)
- beetje shoppen
- ’s avonds naar de Night Safari in de Zoo
- daarna borrelen op een van de quays (Clark Quay) bij Indochine
- zaterdag met de hop-on-hop-off bus richting harbour, voor meer sightseeing met een river boat
- High Tea bij het Raffles Hotel
- iets meer shoppen
- ’s avonds met de kabelbaan naar Sentosa Island (een soort Disneyland-eiland), waar we een fonteinen/vuurshow hebben gezien
- daarna eten en borrelen in Holland Village
- zondag nog iets meer shoppen (Orchard Road)

En toen waren de dagen alweer om. Het was geweldig om even in een geciviliseerde stad te vertoeven, waar je heerlijk in de frisse buitenlucht kunt wandelen, op stoepen van een meter breed zonder gaten/brommers/viezigheid. En iedereen spreekt vloeiend Engels. Nou ja, iedereen… er zijn nogal veel Chinezen daar en die zijn niet altijd even gemakkelijk te verstaan. Een voorbeeld van de bookstore op het vliegveld vlak voor de terugreis:

Aah joe fhaaing toe puff? What? Aah joe fhaaing toe puff? What?? Aah joe fhaaing toe puff? What??? Sorry… I don’t understand. Whèah aah joe fhaaing toe? Jakarta! Oh…. No, not to Perth…

Da’s namelijk pas over twee weken… ;-)

• 02 September 2009 - 12:35

Roger P:

Zo, dat klinkt erg lekker and relaxed. Vraag me wel af waarom de papa van Julie en Cato niet in het verhaaltje voorkomt. Was die soms nog in Jkt en niet in deze zeer enjoyable city

• 02 September 2009 - 13:50

Wendies:

Lekker leuk al die reacties van iedereen op je verhalen...daar doe je het dan voor hahaha. Nou ik vind het WEL leuk en nog leuker dat je over 2 weken lekker hier bent in ons schattige huuske!

• 02 September 2009 - 22:06

Noor:

haha..! Ja Wendy, daar hadden Ans en ik het er vanmiddag nog over! Waar blijven die reacties? Kom op Lijn, Rian, Marleen, Herbert/Jo, Hilde, Timbo, Eline, Maartje, Jacqueline, Mark-Peter, Remijntjes, fam. Timmerman, Femke, Claire, Thibaut, Judith, Hans, Petri! Troost onze Jakartanen in deze barre tijden van overstromingen, bom-aanslagen en aardbevingen. Arme Roger, die 35 verdiepingen naar beneden heeft moeten lopen na de aardbeving vandaag... Volgens ons moeten ze weer nodig even op vacantie (ja, naar Wendy!)

• 03 September 2009 - 00:05

Jeanne-Marie:

Nou... niemand hoeft zich verplicht te voelen hoor! Ik maak deze weblog voornamelijk voor onszelf, eind van het jaar laat ik weer zo'n mooi boek afdrukken. Maar die aardbeving gisteren... ja, dat was wel weer wat nieuws! Ik zag het water uit het zwembad golven en deinde als een kruising tussen een trilplaat en storm op zee heen en weer. Wat een raar en naar gevoel. Gelukkig ging er niks stuk. Hele netwerk eruit natuurlijk, dus iemand bellen lukte niet echt... gewoon afwachten maar. En na een half uur kwamen de telefoontjes op gang, pffff zei iedereen... ook dat nog!

• 03 September 2009 - 07:09

Lijn:

Goed te horen dat ook dit avontuur weer goed is afgelopen en dan bedoel ik natuurlijk de aardbeving. Singapore is inderdaad amazing en heerlijk! En lees ik nu dat je naar Perth gaat? Wat een vervelende dingen doe jij zeg ;-)
    Geniet zou ik zeggen en blijf vooral die leuke verhalen schrijven!!!

Bye for now, X Lijn

• 03 September 2009 - 08:14

Petri:

Tjongejonge,en je zus maar werken....xxx