Ik zei nog zo... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeanne-Marie Croix - WaarBenJij.nu Ik zei nog zo... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeanne-Marie Croix - WaarBenJij.nu

Ik zei nog zo...

Door: Jeanne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Jeanne-Marie

21 Juli 2009 | Indonesië, Batavia

… maar ze kwamen toch. Twee bommen in het centrum van Jakarta, één in het Marriot en één in het Ritz Carlton Hotel. De expat gemeenschap is zeer onder de indruk van deze onverwachte confronterende aanval. De gewonde Nederlanders zijn bekenden en in de hotels is iedereen ook wel een keer geweest. En dan komt het ineens wel erg dichtbij…

De aanslag kwam daags na de aankomst van de familie Van Duin – Verhulst (Jacqueline, Marcus, Evie 5, Nout 3 en Luut 1) in huize Polman – de la Croix. Ze hadden een wonderbaarlijk goede vlucht gehad (kinderen heerlijk geslapen) en waren erg onder de indruk van de grootte van het huis, de klamme smog die als een warme deken om je heen slaat en alle hulp in huis die voor handen is. Donderdagavond kwamen ze aan en vrijdagmorgen waren de bomaanslagen. Wat een timing…!

De grote hotels en shopping malls hebben wij de eerste dagen toch maar vermeden, desalniettemin blijft er dan nog genoeg over om te zien en te beleven. Met name de waterspeeltuinen vallen bij de kinderen in goede aarde en de lekkere restaurants bij de volwassenen. De eerste dagen in Jakarta met z’n negenen (!) waren erg geslaagd! Hierbij een paar foto’s.

En nu staan we aan de vooravond van ons vertrek naar Sumatra. We gaan eerst drie dagen naar Medan (de hoofdstad), naar hotel Deli River (www.hotel-deliriver.com) gerund een Nederlands-Indonesisch echtpaar. Daarna drie dagen naar het Tobameer, waar we verblijven in Tabo Cottages (tabocottages.com) op het schiereiland Tuktuk van het eiland Samosir. Vervolgens vliegen we naar Bali, waar we twee dagen in Ubud (www.klubkokos.com) zullen blijven. En dan eindigen we negen dagen in Tanah Lot, in het Le Méridien Nirwana Golf & Spa Resort . Volgens mij gaan we ons wel vermaken daar…

Jullie horen het nog wel, de volgende keer! Tot na de vakantie!

• 21 Juli 2009 - 03:36

John:

I had been wondering if you had been anywhere near the hotels, especially when I saw on TV that the target had been a regular business lunch. It is a relief to know that you are all okay.

• 21 Juli 2009 - 07:43

Wendies:

Nou ik dacht nog zo... en gelukkig is alles goed met jullie. Hier blijft het nieuws er ook maar over doorgaan... buurlandje he!! Hele fijne vakantie, zwaai je even als je op Bali zit ;-)