Okatja - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeanne-Marie Croix - WaarBenJij.nu Okatja - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeanne-Marie Croix - WaarBenJij.nu

Okatja

Door: Jeanne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Jeanne-Marie

11 Juli 2009 | Indonesië, Batavia

Okatja, 8 juli 2009

Zo, wij zijn weer terug op onze stek, of zoals Cato het zegt: in Okatja. De vlucht is prima gegaan, we hebben alledrie goed geslapen en binnen no-time stonden we alweer onze koffers samen met Yusuf in de auto te laden. Ik had wat twijfelachtige gevoelens bij het vertrek vanuit NL, maar het is toch wel fijn om weer thuis te komen en in je eigen bed te slapen (en heus niet alleen omdat ibu Titi met lekkere spaghetti klaar zat). Maar wat hebben wij een heerlijke weken in Nederland gehad!!!

Het was echt fantastisch om terug te zijn, om iedereen weer te zien, om overal (zelfstandig) naartoe te gaan, met iedereen bij te kletsen en te borrelen en te logeren. Bij deze nogmaals hartelijk dank iedereen voor de gezelligheid, de logeerpartijen, het mee-eten, de uitjes en alle kadootjes. En ook van het weer hebben we immens genoten. We hebben drie weken lang zon, zon en zon gehad, variërend van 25 tot wel 30 graden. Alleen op de laatste dag hebben we een regenbui gezien, is dat niet zeldzaam?!

Het begon goed in Nederland: op de eerste dag werden we getrakteerd op een optreden van onze nichtjes op de talentenavond van hun basisschool. Ze hebben samen met een groep vriendinnen/klasgenoten een geweldige cajon-voorstelling gegeven. Dat was niet alleen fantastisch om naar te kijken, maar ook zeer nuttig: de meiden werden hierdoor goed wakker gehouden en hebben daarna geslapen als roosjes, veel last van een jetlag hebben we niet gehad. (In tegenstelling tot nu: ik schrijf dit om 2.39 uur op de eerste nacht van onze aankomst, we gingen vol goede moed om 22.00 vermoeid naar bed, maar sinds een uur zijn de meiden klaarwakker en stuiteren ze hier door het huis…)

En nu is het al dag drie hier (vrijdag): ondertussen hebben we twee giga-jetlag-nachten achter de rug, vannacht hebben we met z’n drieën in bed gepicknickt van 01.00 - 05.00 uur met spelletjes en filmpjes kijken… Gaat lekker zo! Het is maar goed dat Roger er (nog) niet is, die komt morgen weer thuis. Ik hoorde van hem dat het in NL vrij koud is en regent enzo, wat goede timing was onze vakantie!! Santpoort-Zuid, Haarlem, Gouda, Waddinxveen, Leiderdorp, Nijmegen, Zevenaar, Amsterdam… alles was even zonnig, gezellig, heerlijk geciviliseerd, frisse lucht, goede gesprekken, weidse landschappen, hard gelachen, bijgekomen, blije kinderen, ouwe koeien, leuke etentjes, enz.enz.enz. Wij kunnen er weer even tegenaan tot aan december!

Hier zijn gelukkig ook nog veel vriendinnen die niet naar NL zijn (of reeds terug), dus dat is ook erg gezellig voor mij en de kinders. Inmiddels heb ik wel al twee dagen geen internet, gepind bij een aantal lege pinautomaten (geld op), boodschappen gedaan in een supermarkt waar geen vleeswaren en broodafdeling bleek te zijn… altijd fijn om weer terug te zijn in het land waar alles zo soepel verloopt…

En nu bereiden wij ons voor… eh, ik bedoel verheugen wij ons op de komst van de familie Van Duin – Verhulst, volgende week donderdag. Met drie kleine draken…. eh, ik bedoel kinderen wagen zij het hun vakantie hier te vieren. En dan gaan we met z’n negenen naar Sumatra (Medan, Tobameer) en Bali (Ubud, Tanah Lot). Super veel zin in! Sampai nanti!!

• 11 Juli 2009 - 13:41

Petri:

Ja, dat ruiterkamp was een succes!
    Josefien is onze getalenteerde ruiter, maar raad eens wie er met de beker vandoor ging??? Juist: Valentijn!!
    We hebben hem nog nooit zo trots gezien...
    Was gezellig dat jullie hier waren, jammer dat het weer zo lang duurt. xxx

• 11 Juli 2009 - 19:33

Hilde:

Leuk om jullie gezien te hebben! En een hele fijne vakantie nog/weer!

Groetjes!

• 12 Juli 2009 - 11:31

Lijn:

Hallo JM,

Weer terug in Jakarta dus. Time flies when you're having fun... Hoorde van Wendy dat het goed met jou/jullie gaat. Fijn! Hier is het intussen gaan regenen, dus een mooie tijd om weer naar huis te gaan. Wij gaan over 2 weken naar India. Ben benieuwd wat we daar allemaal aantreffen. Fijn weekend voor nu!

Kus Lijn

• 12 Juli 2009 - 18:13

Maartje:

Het was inderdaad een feest om jullie weer te mogen knuffelen.... :-). De foto van de twee gierende meiden komt op het toilet zeg maar.
    Vandaag een kalender voor Lot gemaakt; nog 5 daagjes school, 3 BSO en dan vakantie!! Vanaf deze plek: veel plezier & hele fijne vakantie, zoen Maartje