Bezoekjes en tripjes!! - Reisverslag uit Sierra Nevada, Spanje van Jeanne-Marie Croix - WaarBenJij.nu Bezoekjes en tripjes!! - Reisverslag uit Sierra Nevada, Spanje van Jeanne-Marie Croix - WaarBenJij.nu

Bezoekjes en tripjes!!

Door: Jeanne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Jeanne-Marie

24 Maart 2014 | Spanje, Sierra Nevada

(Ja inderdaad, ik loop weer enorm achter met deze weblog. Snel beginnen)

En toen kwam ons eerste bezoek van 2014: Bas en Wendy uit Nijmegen! De ouders van Thijs en Daan, maar die kwamen helaas niet mee. Ik ken Wendy van de zwangerschapsyoga van onze jongsten, Daan en Cato zijn dus leeftijdsgenootjes. Samen met drie andere moeders van dezelfde yoga, Hilde (Kiki), Marije (Floris) en Karlijn (Stijn), proberen we ieder jaar de verjaardag van onze zwangerschapsyoga-baby’s samen te vieren en tot nu toe is dat nog altijd gelukt. Leuk hoor!

En ook leuk dat Bas en Wendy zo spontaan een reisje naar Lissabon hadden geboekt (na een heel subtiel hint-hint whatsappje van mij). En we kunnen ze met recht geluksvogels of zonnegoden noemen: want na heeeel veeeeel regen brak ineens een prachtig weekend aan! Ze kwamen aan op vrijdag 31 januari en dat was gelijk een mooie avond om goed bij te kletsen, met een klein hapje en heel wat wijn… Zaterdagochtend naar Guincho Beach, heerlijk op het strand gelopen en ons verbaasd over de schade die de storm van onlangs had achtergelaten. Ook lekker gesnackt. ‘s Middags naar het centrum van Cascais, waar we ook weer heerlijk hebben geluncht bij House of Wonders, altijd een succes. Op zondag naar Lissabon, waar het ook heerlijk zonnig was. Lekker gewandeld, gezellig geluncht en toen was het alweer tijd om ze af te zetten bij het vliegveld. Het was echt super gezellig!!

Op 7 februari was de cross country loop op de IPS, de voorronde van de hardloop wedstrijd tussen internationale scholen in de Algarve. Dit jaar deden de meiden het goed: Julie eindigde als tweede (met haar korte beentjes) en werd daardoor dus ook geselecteerd voor de Algarve. Cato als vijfde, ook heel goed, maar Year 4 doet niet mee in de Algarve. De wedstrijd zou op 15 februari zijn, maar werd vanwege het weer afgelast.

Op zaterdag gingen we naar Evora, een heel mooi middeleeuws dorpje, anderhalf uur rijden. Ik had daar het mooie Convento do Espinheiro hotel als verrassing geboekt voor Roger, omdat wij op zondag 12,5 jaar getrouwd waren. Prachtig plaatsje en dito hotel maar manmanman wat een slecht weer! Regenregen en nog eens regen. Gelukkig dat het hotel een heerlijke Spa had waar kinderen ook gewoon in mochten (dat is vaak niet zo, hier in Portugal!), dus we konden heerlijk zwemmen en in de sauna. Zo werd het gelukkig toch nog een heerlijk weekend.

Op de donderdag erna kwam vriendin Charlotte (alleen, zonder vriend Frank en dochter Enora) voor een lang weekend op bezoek. Heel erg gezellig en het weer was ook best prima (wel wat regen). Cascais, Lissabon, heerlijk relaxed sightseeing gedaan en een heleboel bijkletsen! En lekker gegeten, natuurlijk.

Na een rustig weekend was het carnavals vakantie en hadden we bedacht om een weekje in de Sierra Nevada te gaan skiën. Nou, dat is zeker voor herhaling vatbaar!! Ideaal, spullen achter in de auto en rijden maar... 7 uurtjes later waren we in het hotel. Melia Sol Y Nieve, de helft van de school zat er ook :-). Onder andere een Spaans gezin Veronica, Javier en drie dochters Manuela (14), Sophia (11) en Victoria (6), met wie we de skiles hadden geregeld. Deze kinderen gaan naar St. Julians (andere internationale school), maar ik zie hen elke dinsdag in de gym, als de meiden gymnastiekles hebben. De kinderen van Veronica hebben dan tennisles.

Van tevoren hadden we dus afgesproken dat de kinderen samen met nog twee andere Spaanse kinderen in een privéles zouden zitten. Maar aangezien Cato dan veruit de jongste zou zijn, besloten we op dag 1 toch dat zij eerst in het klasje van Victoria zou gaan, om eens te kijken. Het was die dag bewolkt (zondag hadden we heerlijk met het gezin in de zon geskied, maar maandag, toen de lessen begonnen, trok het helemaal dicht) en Roger en ik bleven nog een beetje bij de klasjes hangen. Maar goed ook: want ineens zagen we dat Cato niet meer in het klasje van Victoria zat, maar ‘gedegradeerd’ was naar een klasje met allemaal peuters en kleuters, leeftijd 3-5! Discriminatie op lengte, zullen we maar denken.

We hebben er snel wat van gezegd en toen mocht ze toch naar het klasje van Victoria (ze was er al een beetje van aan het huilen). En aan het eind van de dag moest ze toch echt naar de ‘grote’ klas, want ze was veel te goed. Haha, zo zie je maar. Afijn, de kinderen hebben genoten de hele week, met hun nieuwe vriendinnen in een klasje. En wij ook! Het was zo gezellig! Er was nog een gezin van IPS (zaten wel in een ander hotel en zijn beginnende skiërs, dus we zagen ze niet vaak) en een gezin dat vorig jaar zomer is verhuisd naar het zuiden van Portugal (niet Algarve, maar iets ten noorden daarvan, Aljezur). Hun oudste zoon Bram zat bij Julie in de klas. Ook zij zaten in een ander hotel (tegenover ons), maar door Facebook kwamen we er snel achter. Dus met hen allemaal zijn we gezellig uit eten geweest op maandag en hebben we op Roger’s verjaardag (dinsdag 4 maart) in het hotel geborreld. Ik had bij de receptie ontbijt op bed voor 1 persoon besteld, maar er kwam een heel continental breakfast voor 4 personen, inclusief een grote chocoladetaart en een fles cava! Dus die bewaarden we maar voor de borrel in de middag. Erg leuk!

Op donderdag bleek Nieves ook nog te zijn gekomen, een verPortugeesde Spaanse met een dochter in Julie’s klas (Alexandra) en Cato’s klas (Erica) (en nog een dochter en zoon). Dus die zochten we ’s middags op na de skiles, nog meer plezier!! En vanaf woensdag werden Roger en ik ’s ochtends afgeragd door Javier, een super goede skiër die het gebied op z’n duimpje kent en ons meenam op mooie tochten. Dat was echt superleuk. Ik heb de hele week zonder stokken geskied (vanwege m’n pols) en dat ging erg goed! Ik heb ze nergens gemist of nodig gehad, ook niet op rode of zwarte pistes. Voortaan ski ik zonder, dus.

Zaterdag zat het er helaas weer op, na een afscheidsdiner de avond ervoor met onze Spaanse vrienden. Wat een heerlijke week! Het was ongelooflijk zonnig en overal lekker rustig, je kunt het aan de foto’s wel zien. Behalve als de skisklasjes startten, maar verder hoefde je bij geen enkele lift lang te wachten en had je sommige pistes voor jezelf alleen. Als de omstandigheden het toelaten, gaan we volgend jaar nog een keer!!

Vorige week vrijdag heb ik voor het eerst weer eens een MBTI workshop gegeven, hier thuis, voor negen dames en 1 heer. Het was erg leuk, leerzaam, er werden veel inzichten opgedaan (ook door mij) en er werd gelukkig ook veel gelachen! En ondertussen werk ik hard aan mijn project bij Milleniumbcp Ageas, waar ik het management ondersteun bij de implementatie van een vernieuwde HR strategie. Mijn eerste ‘echte’ adviesklus in 5 jaar, waar ik ontzettend blij mee ben en met heel veel enthousiasme en energie aan werk!

Afgelopen weekend was de cross country in de Algarve, maar Roger moest werken op zaterdag. Dus Julie is met Nederlandse vrienden meegegaan (Eeke en Jurgen, met dochter Emmeline en zoon Olivier) en ik bleef thuis met Cato. En de meisjes en de jongens van IPS zijn beiden eerste geworden!! Zo knap! En Cato had een heerlijk rustig weekend met ons en op zondag met de Spaanse vrienden (en zij en Victoria hebben voor het eerst gezwommen, koud!!)

En nou is het alweer bijna eind maart en maken we ons op voor de volgende gave trip... 10 april vliegen we naar Singapore, Jakarta en Bali!! Daar hebben we zo’n zin in, zéker het weerzien met oude vrienden en vriendinnen. Hopelijk kunnen de meiden ook nog hun oude scholen bezoeken (zeker in Singapore, Jakarta heeft namelijk vakantie). We zijn benieuwd en kunnen haast niet wachten!!

Sampai jumpa lagi! Oh nee, até a proxima!